Idag började jag ettan...

♥Ja, idag började jag ettan igen. Första klass på gymnasiet. Det känns stort, riktigt stort, och nervöst. Riktigt nervöst! ;P
 Igårkväll kunde jag inte somna utan låg bara och vred och vände på mig hur länge som helst, innan jag tillslut somnade framåt midnatt. Vaknade hade jag dock inte svårt med, utan vaknade en hel halvtimme innan klockan ringde. So far, so good;) Gick upp iallafall och gjorde mig iordning, åt frukost och stressade runt i huset utan någon egentlig anledning innan jag går till bussen. Och vilken buss sen. Det var snarare en stor bil än en liten buss. Busschauffören var rätt rolig också, eller iallafall så tyckte jag det, fast det uppbubblande skrattet kan ju däremot också ha berott på någon skum humörsvängning pga. all nervositet. Sen när vi kliver in på skolgården så är det näst intill knäpptyst, eller iallafall om man jämför med Funkabos stimmiga korridorer. Men å andra sidan så var det ju bara ettor där nu, menmen shit the same;) Man står där och känner sig vilsen, och hjärtat skenar på ytterligare och jag börjar babbla på om allt och ingenting, som vanligt med andra ord, haha. Väl uppe i aulan så får vi lyssna på två band som spelade varsin låt. Lite sisådär om jag får säga det, men det var ju ett trevligt välkomnande iallafall. Sen så får vi lite info från rektorer och elevkår och sen så får alla gå med sin respektive klass och mentorer till sitt klassrum. Jag fick två tjejer som verkade väldigt trevliga och bra, Jenny och Lisa hette dom. Faktiskt så kan jag para ihop dom med två lärare från Funkabo som dom var rätt lika, både till utseendet och sättet att vara på. Jag kände typ bara två personer i den nya klassen, men under lunchrasten så pratade jag iallafall lite med två tjejer, Camilla från Kalmar och Emma från Mönsterås, och det slutade faktiskt med att vi tog sällskap till stan. Sen gick bara Unni och jag till kära gamla Donken. McFlurry och pommes= godast! haha.
Imorgon väntar andra dagen med mer presentation inför klassen, lekar m.m.
Sovgott och kram på er♥


Kommentarer
Postat av: UNNI

vilka lärare från Funkabo?

2008-08-20 @ 17:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0