13.12.08

♦Torsdag♦
Matteprov idag direkt på morgonen, tror att det gick ganska bra... :S Det var ganska svårt iallafall. Sen så var det inte mycket mer, efterskolan gick jag och Camilla till Jenny Nyströmskolan där vi skulle öva till Lucia. När vi övade in- och uttågande så sjöng vi ju samtidigt och när vi gick ut ur aulan till korridoren så var det ju lite folk som tittade och så men när vi hade slutat sjunga så bröt det ut rungande applåder från "balkongen". Satan vad rädd jag blev! Sen efter att vi övat klart så hämtade pappa och Filiph mig och Camilla. Medan Millan och jag väntade på dem så jagade vi snöflingor, fast jag fick dem bara i ögat hela tiden Ô.o Aja, sen hem och snart iväg igen och äta hos mormor och morfar. De hade lagat lutfisk, fast jag tycker iinte om det så jag fick köttbullar istället, så mycket godare^^ Mums! Sen så övade jag lite mer lucia när jag kom hem och så gick jag och la mig och somnade vid tolv eller nåt, inte supersmart med tanke på att jag skulle behöva gå upp vid 5.

♥Fredag♥
Juppe, skulle som sagt gå upp vid fem, men jag vaknar vid sex av att mamma kommer in och frågar om jag vet att klockan är sex. Fick panik, upp och duscha, sen skulle mamma locka mitt hår, greps av  lite panik när jag insåg att jag skulle missa 6.10 bussen, men som tur var kunde pappa skjutsa in mig. Stress,stress,stress... Körde runt Lars Kagg skolan för att hitta till Gröna musiksalen, efter sn stund skrek jag där är det och pappa fick tvärbromsa. Skyndade mig in till de andra och när jag kommer in är alla igång med att stryka band, klippa ljusmanchetter eller sjunga upp. Irrade också runt på Kagg och letade efter en toalett. Fanns bara skabbtoaletter! Sen efter en stund är alla klara och vi tänder ljusen. Sjungandes Sankta Lucia gick vi sakta in i matsalen. Hamnade mitt framför ett par fordonskillar som satt och viskade och fnissade med varandra... Suck, kaggnister;) Sedan så fick vi skynda oss bort till Jenny och efter det vidare bort till Stagg. Mellan Jenny och stagg hann vi med ett mycket improviserat luciatåg på särskolan, men när vi kom ut stod deras lärare där om tackade, tackade och tackade:S. Men,men... På Stagg gick det bra, men det var inte kul att gå själv på uttåget med flera meter till dem där framme, men där fick jag gå och själv sjunga "Drömmar med vingesuuus...", haha, förjävligt lät det. Mellan lussetågen på Stagg så plattade Emil och Tobbe (såklart!) en annan killes hår (Fredrik?/Pappa Krull) Det bästa var att så fort de plattat en liten bit av håret utbrast dom -"Åh, vad fult det blir". hahaha! Vi hade iallafall jättekul. Efter Stagg bar det av till Kalmar Nyckel där vi lussade för högskolan. Så fort vi gjorde en paus mellan sångerna så applåderade dom, de kanske trodde det var det vi väntade på Ô.o. Förresten så försvann det många innan vi lussade på högskolan så vi var inte alls så många där, men vi hade ingen Lucia heller! Emilie, Jag, Camilla och en tjej som heter Malin ställde upp i omröstningen och Malin blev. Hon var jättefin och lyckades faktiskt hålla minen medan stearinet rann nerför hennes axlar, usch, när jag såg det kom jag på varför jag inte velat vara Lucia innan... Men sen tog jag bussen hem, höll på att somna hela vägen och sen när jag kom hem var jag så tyst som möjligt för att ingen skulle höra mig. Ramlade nästan ner i sängen och sov i kanske två timmar eller nåt. Sen på kvällen kom Unni, tacos och Idol/kontra/Monopol. Jag tyckte inte att det spelade så stor roll vem av Alice eller Kevin som vann, de var värdiga vinnare båda två. Lite kul att det är dem två jag hejat på hela säsongen och att det var de båda som stod i finalen.


♣Lördag♣
Idag sov jag länge, till typ halv tolv, men det kanske inte var så konstigt med tanke på allt lussande igår. Tittade på Richard Scarrys Äventyrsvärld när jag åt frukost. Minnen! Sen efter det har jag inte gjort mycket, borde väl gå och städa nu. Emma kommer vid fyra och sen vid sex eller nåt ska vi åka till Ellica. Trodde att hon skulle vara ensam hemma men tydligen inte :/ :S Får se hur det går med det... Men, sen ska iallafall Emma sova här och då måste jag städa lite innan hon kommer, så nu går jag och gör det tror jag. Även fast att det är tråkigt så måste det ju göras, eller hur!? (Mina försök att peppa mig själv lyckas inte särskilt bra^^) Menmen, hörs kanske ikväll, annars imorgon.

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0