första december

♥Idag är det den första december, bara 24 dagar kvar till julfton då ju:) Mamma kom in till mig och Filiph igår och retades, hon visste nämnligen vad jag skulle få i julklapp av min morbror Totto i U.S.A. Filiph satt där och försökte förgäves få veta vad jag skulle få, medan jag tvingar mamma att inte säga det och hon hade ju lovat att inte säga nåt så... Det är så spännande med julklappar, tihi^^

Idag var det då dags för skola igen, alltid lika kul-.- Nutidskryss på samhällen och jag kunde nästan alla frågor eftersom att läraren varit lat och tagit ett test från Barometerns hemsida som jag oxå gjort. Klassen fick nio rätt, jag fick tio, haha! Sen så vart det kör och ingen matte. Rösten tog emot på körövningen, sjunger ju då sopran 1 på luciasångerna och det blir ganska lljust om man säger så. Sen var det mat (blä!) och sen spanska där man höll på att somna.. Sist historia där vi fick tillbaka provet. Fick VG, men jag är ganska missnöjd:/ Såg på en film om hur Columbus togs emot av indianerna eller nåt crap och så fick vi sluta tidigare. Åkte hem med bussen, köpte risgrynsgröt i affären och sen så åkte jag hem till Unni. Vi förberedde vår redovisning om Östersjön, inte jättekul precis menmen... Sen lite Sims på det:) Nu borde jag egentligen göra engelska men jag orkar inte. Har ju ändå hela vårterminen att hanka mig fram till ett G kanske ett VG till och med, vem vet, men just nu känns det bara som om det är liiite för mycket.
Luciaövning imorgon direkt på morgonen i Kaggs gröna musiksal, har ingen aning om vart det är men Emilie vet inte heller så det ska nog gå bra. Ja, finns inte så mycket mer att säga, men jag ska iallafall lägga in en låttext här. Skulle kunna denna utantill tills idag på kören, tur att den inte är så svår^^
♥Kramar!

Det strålar en stjärna

Det strålar en stjärna förunderligt blid,
i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid
i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul.

Ty julen är härlig för stora och små,
är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också,
är lycka oändligen blid,
är ljus, alla ögon då stråla som bäst,
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är, där är det jul.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Maten var inte alls blä:P ganska gott men lite för svagt.. men riset med sweetchili sås till är gott:)

jag fick 11R på nutidsfrågorna! (tror jag..;)

2008-12-02 @ 08:53:10
Postat av: Unni

Maten var inte alls blä:P ganska gott men lite för svagt.. men riset med sweetchili sås till är gott:)

jag fick 11R på nutidsfrågorna! (tror jag..;)

2008-12-02 @ 08:53:39
Postat av: U

Maten var inte alls blä:P ganska gott men lite för svagt.. men riset med sweetchili sås till är gott:)

jag fick 11R på nutidsfrågorna! (tror jag..;)

2008-12-02 @ 08:54:11
Postat av: U ..xD

Du fick ingen sovmorgon:P

jag har ganska precis gott upp.. tar bussen vid elva.. och sen blir det ååka tååg:)

2008-12-02 @ 08:55:55
Postat av: Anonym

Du fick ingen sovmorgon:P

jag har ganska precis gott upp.. tar bussen vid elva.. och sen blir det ååka tååg:)

2008-12-02 @ 08:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0