291108


♥Hej, upptäcker att det var hundra år sedan jag skrev något i bloggen, men jag har ett väldigt stort problem som gör att jag inte kan skriva. Jag kan nämnligen inte skriva när andra människor är i närheten (detta gäller även städning, att göra läxor mm.). Skitjobbigt, men jag antar att jag får jobba lite på det. Men det är inte bara därför jag inte har bloggat. Det har varit så himla mycket med läxor, prov och events... Eller ja, inte så mycket fest kanske, desto mer läxor...


Idag har iallafall dagen spenderats tillsammans med Unni♥ på Kalmar Slottsmarknad och staden. Det är så mysigt med julmarknader, men det är ju förstås lite bättre om det är snö. Hittade en julklapp till pappa på slottet, en slags fudge smaksatt med Laphroige (undrar om det stavas så Ô.o) typ någon slags whisky. Jättegod även om det vara en eftersmak snarlik Play-Doo lera^^ Japp, Kalmar slott med farfar,farbror och kusiner och så Unni förstås och sedan staden, dock bara med Unni. Hittade världens läckraste julklappspapper, rött med vita prickar från Lagerhaus. Också ett silvrigt silkespapper, lite silvertråd och ett svart hårband med rosett från Glitter fick följa med hem. Mamma blev väl inte jätteglad över att jag kom hem med bara en julklapp och massa grejer till inslagning, men det var ju så fint och hon höll med:) Jag köpte också en julkalender idag. Absolut inte en sån där som är till Julkalendern på TV:n (dom är ju sååå fuulaaa!) men en jättegullig liten från Akademibokhandeln. Tänkte först köpa en sån där som vi alltid hade i skolan när man var liten (nostalgi) men det fanns bara stora och det ville jag inte ha... Sen hämtade pappa mig på stan och så åkte vi och handlade massa grejer till pepparkaksdegen som jag och lillebror gjorde senare. Jättebra blev den, även om det behövdes mycket mer mjöl än det stod i receptet... :) Men iallafall, kvällen har jag tillbringat framför tv:n samtidigt som jag städat lite och gjort en mall till ett pepparkakshus(hoppas att det blir bra bara). Imorgon ska jag också baka lussebullar hade jag tänkt, dom får gärna bli bra dem med. :) Sen blir det nog massa läxor har fullt upp hela terminen ut:/ och så ska jag nog hem till mormor en sväng och bjuda henne på lite nybakade pepparkakor. Nej, ska nog strax gå och lägga mig, måste bara fixa lite på mitt rum innan. Imorgon är det första advent och då vill jag ha det fint... :)

v.49
M:
Luciaövning på morgonen. Öva psykologi.
T: Psykologi G-test. Luciaövning på morgonen. Öva till eng-redovisning
O: Eng-redivisning Avril Lavigne. Öva Östersjön-redovisning i Nk.
T: Östersjönredovisning. Öva till Spanska-prov
F: Spanska prov. Julavslutningsövning.
L:
S:

Hmm.... Blir en ganska stressig vecka:S Men det får gå som det går...

Tusen kramar♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0