♥söndagskväll

Hola! Sitter här med en väldoftande ansiktsmask och en varm kopp te (väldoftande den med ;). Kom hem från morfar för en stund sen och nu skulle jag bara göra mig iordning för natten och följande vecka å sen ska jag gå och lägga mig. Usch, det var ingen bra vecka förra veckan, har bara varit trött och deppig hela veckan, nej jag har inte mått så bra:/ men så tänkte jag att en uppiggande ansiktsmask på kvällen och sen vakna på rätt sida  imorgon så kanske denna veckan blir bättre:)

Mm, förra veckan inleddes ju då med födelsedag, grattis till mig:). Fick då en efterlängtad locktång, gossip girl böcker, filmer, presentkort och såklart teckningar från kusinerna:) Sen på tisdagen var det teater, missade då psykologi:( och svenska:). Så blidde det staden efter det, hittade en jacka men köpte den inte, ville prata med mamma först. Köpte ingenting när jag väl tänker efter... Började tjuta när jag gick förbi Only, å vad det var pinsamt! Hade ju såklart för typ enda gången på sjukt länge tagit med mig min necessär till skolan, och i den låg mitt nya puder. Slarviga Lindex hade glömt att ta bort den där lilla koden på pudret så då började min väska att tjuta. Som tur var så hade jag inte varit inne på Only innan det så jag hade ju inte kunnat ta något, men det var väldigt pinsamt att stå där och plocka upp sak efter sak ur väskan medan hon, expediten kollade mina saker i de där vad-de-nu-heter. Självklart går några ur klassen förbi just då också, så det gjorde ju det hela lite extra pineligt... x) Sen på onsdagen  så åkte jag och Unni hem till henne, var meningen att vi skulle göra vårt Östersjönarbete, men det blev inte mycket med det. Torsdag staden igen med Unni den här gången, köpte jackan, bytte födelsedagsväska och köpte ett fint halsband på Ur&Penn... Bussen hem och sen hem till Unni för att plugga. Fredag var det kör på etermiddagen, övade Luciasånger och så, jättemysigt:) Sen bussen hem och gå hem till Unni då kedjan på cykeln hoppade och jag kan inte fixa det xS... Denna gången pluggade vi iallafall inte, utan vi sjöng SingStar och hade lite roligt istället. Hade ont i huvudet sen så jag fick åka hem, annars skulle vi kanske sett Idol (dumt att Lars åkte ut :'( ). Väl hemma är farmor och farfar på visit, hade köpt med sig pizza, alltid lika gott (nästan). Mådde inte bra så jag gick och la mig ganska tidigt... Sov ut på igår, jätteskönt att kunna göra det, sen bråka lite med allt och alla, sen med mamma in till stan. Bytte den grå, långa jackan till en lite kortare och snyggare svart. Sen hem, för att bara sätta sig i bilen igen och åka till morbror i Nybro som fyllde år. Åt mat, spelade Harry Potter på datorn med minstingen och hade lite myspys när vi såg på Ratatouille:) Hem och sova och sen vakna tidigt på idag... Tänkte att det skulle bli pluggdag, men det blev inte så. Istället blev det en dag för att hjälpa mamma i trädgården och att baka lite bröd. Mitt bröd blev jättefint, jag stansade ut små krokodiler med min pepparkaksform ur degen som jag la på mitt bröd, det blev jättefint:) Sen lagade vi mat, älgstek med hasselbackspotatis dagen till ära och vi skålade både för far och Kalmar FF som idag då vann SM-Guld. Jippi! Sen hem till morfar, sedan Andra Avenyn och nu blogg, ja det har varit min vecka det. Just, det jag får ju inte glömma att gratta min älskade lilla plutt.kusin Viggo som idag fyllde fyra år. Man kan inte tro att han och Theo är lika gamla, dom är ju så olika. Men det skiljer ju ett halvår, så...

Måste gå och ta bort masken nu, snart tillbaka...



Sådär, känns fräscht och skönt igen:). Imorgon vet jag inte vad det blir, har inget inplanerat... Eller, jo förresten det har jag visst det. Imorgon är det kamratstödjarutbildning tillsammans med Kamil. Lite scary sådär :S. Men sen på tisdag är det resursdag vilket innebär utvecklingssamtal, ännu mera scary... Onsdag har jag inget planerat med det blir nog plugg. Torsdag är det köning för rugbybiljetter, någon mer som ska gå? Fredagen blir nog lugn, kanske att jag sticker in till stan efter skolan och därefter hem till Niklas och Malin för att gratta Viggo, jag kan ju nämnligen inte komma på lördagskvällen då vi är bjudna till dem. Har ju tjejkväll då:) :) :) Söndagen hoppas jag blir slapp med lite läsningen, en varm kopp te framför brasan och kanske en promenix i det förhoppningsvis fina vädret:) Nej nu måste jag faktiskt sova.
Tjingeling alla stolta kalmariter♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0