sjunde oktober

Hej! Usch, jag mår inte alls bra. Näsan rinner, halsen gör ont och huvudet är det inte mkt bättre med. Jag vet inte varför förkylningen kommit tillbaka, men men. Jag antar att man får se det positiva, vart nu det har gått och gömt sig... Aja, väldigt slapp dag idag. Först sovmorgon sen matte med vikarie, rätt drygt. Efter det mat och sedan estetisk verksamhet (svartvitt foto). Framkallade idag, fast vissa foton är lite suddiga. Sedan bussen hem, höll på att somna och sen när jag kom hem tog jag lite glass och kaffe. Glass för halsen och kaffe för att piggna till. Ska snart börja med mitt historiaarbete som ska in på måndag... Lycka till, Elin säger jag bara. Annars har väl veckan börjat sådär. Samhällskunskapen igår var ju rena mardrömmen, Lisa är rent ut sagt den sämsta läraren jag nånsin haft. Seriöst, vi lär oss ingenting! Men utöver detta lilla misstag (samhällskunskapslektionen) så var måndagen ok, även om helgen såklart var bättre! Lördagen tillbringades hos Emma i Mönsterås. Vi gick på marknaden och så bakade vi kanelbullar. Jag köpte bland annat lite godis (A), såna där små smällare (till Filiph) och en scarf i rosa och orange. Jättekul hade vi, ända tills pappa hämtade mig. Han hade varit och jagat och skjutit ett rådjur så jag satt där i bilen och äcklades av dess närvaro där bak i bagagen. Så sen bråttom hem och göra sig iordning inför kvällen, skulle till Cassandra på tjejkväll. Det blev jätteroligt, även fast att jag knappt kände någon. Vi sjöng singstar och åt mat, skrattade! Jodå det blev lyckat. Mamma hämtade mig sen framåt midnatt. Sen på söndagen var det bara jag och pappa hemma så jag tog vara på tillfället och det blev en pluggdag. Satt vid vardagsrumsbordet med tända ljus, lite godis och så instrumental musik i bakgrunden. Jättemysigt! Nu ska jag väl som sagt gå och påbörja mitt historiaarbete, tvätta lite också kanske. Sen ikväll så ska pappa ringa sina kusiner i Danmark, han ska nämnligen troligtvis dit och jaga på höstlovet så då ska jag prata med Anna om jag också kan komma ner. Skulle vara riktigt roligt. Nej men nu så blir det nog plugg. Ciao♥

Måndag:
Skola
Tisdag: Sluta tidigt, plugg
Onsdag: Ingen matte, hem och plugga, typ
Torsdag: Simhallen, engelska glosor(57+50) , staden eller Unni?
Fredag: Skola, staggkören, Camilla?
Lördag: Typ städa lite, historiaarbete+ plugg på naturkunskap och matte
Söndag: Typ samma som på lördag, lååång höstpromenix i det förhoppningsvis vackra höstvädret!

  

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Haha ja, eller hur! =)



Vår lärare heter Maria Prim.

2008-10-11 @ 23:00:00
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0