söndag

Hej! Usch, jag vet att jag är uppe jättetidigt, men just nu är det så lugnt och skönt. Pappa åker motorcykel någonstans, mamma sover och härligt nog gör lillebror & co det också! Så här är det bara jag, Isagumman och musiken(lågt såklart så ingen vaknar, då är ju friden förstörd ;P)

Passade ju busungarna i Nybro igår. Det gick väl bra först, vi lagade lite mat, såg Bolibompa (upptäckte att det blivit sämre nu än när man själv var liten!) och spelade lite spel. Sen när det var läggdags tittade vi på Råttatoille, sötsöt film, och det var väl där någonstans som Theo tröttnade på vårt sällskap och ville att mamma skulle komma hem NU! Han grät, hickade och hostade konstant (om man inte räknar med att han faktiskt sov typ tio minuter, en kvart mellan tio ch halv elva nån gång) från halv nio till halv ett! Också Olle kom sen upp och undrade vad det var för liv, och så kom det en bil på gårdsplanen så hunden fick ju spelet och skällde och höll på, så detta var ju inte direkt drömmen när man vaknade rätt tidigt igår också. Men sen när Anna kom hem lugnade det ner sig och sen så åkte mormor och jag hem.

Såå, idag har jag planerat in massa saker som jag inte kommer att orka/vilja göra ändå, nu när jag kom på att jag vill åka till Ölands Skördefest idag! Sista dagen ju, och det känns nästan som om det inte blir någon riktig höst om man inte inviger den med att åka på skördefesten. Men, jag får väl se hur det blir med det, mamma tycker ju inte om att köra över bron så vi får väl kanske släpa med oss halva familjen Manfredsson också ;)  Nej, men idag hade jag iallafall tänkt att rensa ut ur min garberob, sortera tröjor, byxor, bla, bla, med mera... Men det är ju så tråkigt! Hade också behövt göra läxor idag, eller, har kommande vecka på mig men då kommer jag ju att sitta där med allt på torsdagen, det vet jag ju själv. Men har iallafall matte att göra (prov vecka 42), svenska (novellanalys), naturkunskap (prov vecka 42) och historia (reportage om antiken). Jodå, det är ju inte lite. Men man vill ju hinna med så mycket och idag är ju sista dagen att åka på Ölands skördefest så det känns som om man borde prioritera det mer...hmm?

Jaja, men nu så ska jag typ gå och äta frukost kanske, eller ska jag vänta till de andra vaknar? Fördelar: Man slipper plocka undan x) Nackdelar: Då får jag väl vänta till lunch innan de är uppe!
Går nog och frullar nu;) ses senare ikväll hoppas jag! Ciao♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0